lørdag den 16. februar 2008

Workshop Dag 1

Som mange andre steder i Oz har de ogsaa her problemer med telefon linjerne. De er ikke vant til alt det vand som der er kommet i den sidste tid, saa internet forbindelsen og telefoner er meget on/off i ojeblikket. Saa det er lidt svaert at blogge, naar forbindelen ryger i tide og utide. Baer over med mig, hvis det bliver lidt forvirrende at laese. og forvent ikke for mange mails. Det er bare for besvaerligt at skrive, naar det hele lukker ned hver 3. minut og lige naar man er klar til at klikke 'send' :(

New South Wales Kennel Klub har de fedeste forhold!!!! Kaempe arealer, der altid staar klar med telt olign til udstillinger, agilitybaner og lydighedsringe. Og store indendors traningshaller. Det er for vildt!!!!!!

Traningsdagen i dag var en udfordring. Jeg havde nogen meget erfarne handlere paa holdet, der ikke var sikker paa, at en ukendt dansk traener kunne laerer dem noget. De endte dog med at give mig det storste kompliment jeg nogensinde har faaet, da de sidst paa dagen sagde 'Nu forstaar vi hvad det var Richard Curtis og Mary Ray provede at forklarer os' :D.

En af handlerne naegtede at arbejde til 'In These Shoes' fordi den var for 'rude'. Efter lidt diskussion fik jeg hende overbevist om, at man godt kunne lave den 'smagfuldt' og hun endte faktisk med at vinde 'udfordringen' (bedste trick til den musik) og faa en lille aeske chokolade. Det var dejligt, at hun faktisk gik ind for opgaven, da hun indsaa, at hun ikke behovede at vaere vulgaer :).

Australierne er meget hoflige og meget 'paene'. Der skulle virkelig skubbes paa for at faa dem ud paa dansegulvet, men de blev modigere i lobet af dagen.

De sagde at det jeg havde planglagt for i dag var meget anderledes end alle andre workshops de har haft, men de var begejstrede og sagde at det har faaet dem til at taenke anderledes. JUBIIIII :).

Jeg er bare enormt lettet over at det er gaaet godt. Det er skraemmende at skulle folge efter Richard Curtis og Mary Ray!!!!!!

VERDEN ER LILLE!!!!! Joan, der inviterede mig til at undervise her har en BC, som hun fortalte mig er af Skandinavisk afstamning. Jeg spurgte selvfolgelig... det viste sig, at Muffin som hun bliver kaldt (Nahroh Classic Finish) er efter Pikkupaimenen Purpel Rain. Purpel Rain (Toto) er efter Pikkupaimenen Chocolate Shake - ogsaa kendt i den danske HTM/BC verden som JOHANNAS WHIZZ!!!! Jeg har i dag staaet i Australien og undervist et barnebarn til en dansk-ejet Border Collie!!!! Hvor maerkeligt er det!?
Purple Rain er i ovrigt en kuldbror til Fam. Blom Larsens taeve Meghann (P. Peach Delight), saa masser af tilknytning til Danmark.
Og selvfolgelig skal jeg nok bringe fotografier med hjem :D.

Aftensmaden i dag spiste vi paa 'The Blue Cattledog' en lokal pub. Hvor cool er det? :)

Sengetid. Travl dag igen i morgen.

Vi blogges.

PS. Lorettas mand hedder Glen og den veninde vi var ude sammen med i gaar hedder Loraine :D

Ingen kommentarer: