torsdag den 21. februar 2008

Siden sidst

I am back :)

Og ihhhh hvor er jeg daarlig til ikke have have internet forbindelse. Jeg savner min e-mail!!!! Der laa 231 mails til mig, saa der blev slettet med haard haand og hvis de svar I har faaet er lidt korte, saa er det fordi der var meget at svare paa!

Siden sidst...

YIKS hvor har jeg vaeret forkolet! Jeg tilbragte faktisk en dag i sengen... :(
Men efter en tur paa apoteket og lidt kemisk hjaelp i form at smaa orange piller, er jeg fit for fight igen.

Vi har vaeret i Kyms families sommerhus ved The Sunshine Coast. Det er nu ikke et sommerhus, men et ganske almindeligt hus... rigtig laekkert faktisk! Og mindre end 5 minutters gang til stranden.

Og vejret har besluttet sig for at vi skal have lov til at opleve den Australske sommer. De sidste par dage har det vaeret 35 grader og de lover det varmere i weekenden. Indtil nu har temperaturen vaeret omkring 20 - 25 hvilket har vaeret perfekt til vores sightseeing.

Kyms bedstefar har haft et hjerteanfald og er indlagt paa hospitalet, hvilket har lagt en damper paa humoret. Men han har det efter omstandighederne godt.

I forgaars var vi i The Australien Zoo - Steve Irwins zoologiske have... Home of the Crocodile Hunter :)
Det var kanon. Vi saa et stort Show, hvor de viste dyrene og forklarede hvad man gor for at beskytte dem og hvordan man undgaar at blive bidt af slanger eller krokodiller. En nyttig viden i det her land :). Det var underholdende og laererigt.
Og jeg har kaelet med en koala og haandfodret en kaenguru. Og set de sejeste dyr. Min favorit var en Echidnas. Et pindsvins lignende pungdyr, der laegger aeg og udruger dem i pungen. Den var totalt sej og meget aktiv. Den var umulig at faa et godt billede af, fordi den gik og gik og gik og aldrig stod stille.
Dingoerne - Australiens vilde hunde - var selvfolgelig ogsaa et hit hos mig og de tasmanske djaevle... De ser godt nok onde ud!!!! :)

I gaar var vi i Monteville - en lille bjergby. Meget idylisk og meget meget smuk. Jeg glaeder mig til at vise jer billeder af udsigten. Meeen Kyms gammeldags 'ring op forbindelse' vil kvaeles hvis jeg beder den uploade fotos, saa det maa vente.
Paa vejen hjem var vi i Caloundra, for at nyde endnu en af Australiens smukke kyst-byer.

I gaar aftes var vi ude og spise samme med Merle. OH MY GOD!!!!! Saer dame!!!!! Hun er mor til Geoffrey Rush, der aabenbart er en beromt og Oscar vindende skuespiller. Hele hendes garage var indrettet som et slags museum for ham og han var det eneste hun kunne snakke om!!!! Hun var meget meget excentrisk og hun naaede aldrig at fatte, at jeg ikke kom fra Norge. Og hun serverede den vaerste Cappuchino jeg nogenside har drukket. Det var en oplevelse at moede hende - underholdende paa sin egen bizarre maade :D.

I dag har vi vaeret i Mooloolaba -paa stranden. Og paa vejen hjem stoppede vi i et shoping centre, hvor vi modte 'Guide Dogs Queensland' og fik en sludder om hundetraening med en traener derfra. Mmmm, jeg er ved at vaere desperat. Enhver chance for at snakke hund bliver udnyttet :)

Nu er vi 'hjemme' i Brisbane og tid til at laese mail og blogge.

Jeg har savnet jer!

TILLYKKE TIL JOHANNA OG SPOOKS med dobbelt CERT i gaar og til Robbies son Zeiko med sin kl. 2 oprykning. Og tillykke til Joh og Robbie med en flot 3. plads i HTM3. Ihhh hvor jeg savner Robbie. Og de andre hunde!!!!

Vi blogges!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt med nyt fra Australien :) Og glad for at høre at du har det bedre. Jeg selv er gået ned med halsbetændelse - ØV! Men jeg klarede da lige at være dommer i Hillerød igår. Det var en hyggelig og god konkurrence - der manglede kun dig!
Knus fra Heidi.
PS: Jeg var i Kbh Zoo i mandags og så tasmanske djælve - jeg syntes de var søde at se på (men de havde vist også lige fået mad).

Johanna sagde ...

JEG ER MEGA MISUNDELIG!!!! Crocodile Zoo...nu på min todo liste af ting der skal ses :-)