fredag den 15. februar 2008

Interessant Dog Dancing diskussion

God morgen.
Klokken er 6.40 og jeg skal snart ned og spise morgenmad. Vi korer herfra kl. 7.30.

Noget af det jeg er vild med her hos Loretta er, at vi snakker om hunde. Gosh, hvor har jeg savnet det :).
Jeg er vant til at snakke om hunde altid - paa arbejdet og i fritiden.

Vi havde en interessant diskussion da vi spiste i gaar. Her har de ikke Heelwork To Music. De havde, men ingen tilmeldte sig, saa nu har de en disciplin, som de kalder Dog Dancing og som hverken er HTM eller Freestyle. I bund og grund er der 'ingen regler'. Man kan have Heelwork i programmerne, men osaa Freestyle. Da jeg saa deres programmer, saa jeg dem som FS og ville klart have domt dem ned for at have for meget HW. Men nu ville jeg ikke ane hvad jeg skulle gore hvis jeg domte her. Saa lange alle har mellem 40 og 50 procent HW i deres programmer er det let nok, men hvad sker der den dag, der er en, der kommer med et 'rigtigt' Freestyle program? Som dommer bor jeg jo anerkende flot HW, naar det er tilladt i programmet, men det er bare ikke saa interessant i et program som nytankende og veludfort Freestyle... Med mindre det er en HTM klasse man dommer, for saa er det naturligviss HWen der er interessant...
Men hvis alt er tilladt, hvad skal saa belonnes flot HW eller spandende FS? Og hvordan dommer man indhold? Hvis der pludselig kommer et program med trick paa trick paa trick (der naturligvis passer til musikken), er det saa bedre end et program der indeholder 50% trick og resten forskellige HW positioner? Begge programmer har jo indhold, men jeg er sikker paa, at jeg ville komme til at bedomme Freestylen hojere...
Hmmm, jeg tror at der er en grund til at vi har 2 discipliner. HTM og FS kan ikke sammenlignes... begge dele er smukt, naar det udfores godt, men det kan ikke vurderes op mod hinanden. Kravene til de to discipliner er for forskellige.

Det var en rigtig interessant diskussion, som Loretta og jeg fortsatte hele vejen hjem i bilen og de kunne godt se min pointe. De havde bare aldrig set det med dommer ojne for.

Iovrigt har Australien lige andret deres point system, saa det nu er ligesom vores med 3 x 10 point, men de har 4 dommere.

Morgenmaden kalder.... Vi blogges...

1 kommentar:

Johanna sagde ...

BILLEDER???????????????????????
:o)