tirsdag den 12. februar 2008

Sidney Dag 2

Traet!!!!!

Vi forlod lejligheden kl. 7 i morges og nu kl. 21 har jeg endnu ikke vaeret hjemme.

Vi kobte en billet til Sidney Explorer, der er tour busser, der korer hele dagen fra kl. 8 til kl. 17. Man kan hoppe af og paa som man vil, saa det gjorde vi.

Vi har set alle Sidneys beromte strande, St. Mary Kirken, Hyde Park, Paddy's Market, Oxford Street og meget meget mere...

Kl. 17 stod vi af ved Opera Huset og via en guided tur var vi hele vejen back stage og saa den fantastisk arkitektur. Operahuset er tegnet af den danske arkitekt Utzon, saa det vakte begejstring hos guiden da hun spurgte hvor jeg kom fra :)

Efter en hurtig middag paa City Hotel, fortsatte vi til Sidneys hojeste bygning, Sidney Tower, hvorfra vi saa solnedgangen. Vi var ogsaa paa Oz Track, der er en slage Imax Film om Australien, hvor man er omgivet at laerredet, som filmen spilles paa og saederne bevaeger sig, saa det foles som om man rent faktisk flyver, rider, svommer eller hvad filmen nu viser.

Nu skal jeg hjem til lejligheden og have en kop kaffe. Puha! Lang dag! Omme fodder :).

Eeeeuuuu i gaar saa vi kakkelakker og i dag sad der en vaad, syg rotte mindre end 1 meter fra os!!!! Jeg er ikke god til rotter!!!!! Og det var altsaa ved Operahuset, saa det er ikke fordi vi faerdes i klamme dele af byen!!!! :)

G'nat! Vi blogges!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ikke god til rotter.... jeg vil nok nærmere kalde det skrækslagen for rotter ;-)
Dejligt at man kan følge med på din blog og læse om alle jeres oplevelser. Lidt misundelig har man vel lov at være når man er hjemme i det kolde DK.