fredag den 22. februar 2008

The Gold Coast

I dag har vi vaeret ved The Gold Coast, hvor der aabenbart aldrig er fundet guld???? Hmm...

Men Guld Kysten er et af Australiens mest beromte kyst omraader, med nogen af verdens bedste surf strande.

Forste stop var Surfers Paradise, der netop er en af disse beromte surfer steder. Vi surfede nu ikke... Vi spiste bare is og drak kaffe (kaffe smager stadig godt i 35 graders varme).

Derefter gik turen ned langs kysten til Coolangatta/Tweed Heads - to byer, der ligger helt op ad hinanden (ogsaa kendt som The Twin Towns). Midt i mellem dem ligger graensen mellem Queensland (den stat hvor Brisbane ligger) og New South Wales (Sidney). NSW har sommertid - det har Queensland ikke... Saa det er faktisk saadan i den by/de byer, at paa den ene side af gaden er klokken 2 og paa den anden side af gaden er den kun 1!!!!
Saah - i dag har jeg staaet med et ben i Queenland og et ben i NSW :D.

Videre til Point Danger.
Point Danger er et smukt kystomraade med strand og klipper og den smukkest udsigt, men pga. klipper er der rigtig mange skibe, der gaar paa grund i det omraade, der af navnet.... Danger!
Vi saa en masse krybdyr der. De var alle vegne. Jeg er blevet vild med krybdyr. De er for seje og de har de smukkest ojne.

Vi har en baby gecko (krybdyr) siddende i loftet i stuen i ojeblikket. Den er lille bitte og meget meget sod. Jeg har provet at videofilme den, men ikke meget succes... Jeg fik ellers min far til at skubbe den med et kosteskaft for at faa den til at bevaege sig. Men enten sad den stille eller ogsa lob den alt for hurtigt til at jeg kunne folge den med kameraet... Meget underholdende, men man skulle nok have vaeret der :)

Sidste stop paa vejen hjem var i Yatala, hvor de har nogen meget beromte taerter, saa vi har faaet Yatala Pies til aftensmad...

Turen hjem tog ca. 3,5 timer... Den burde have taget lidt over en time. Men trafikken var draebende. Heldigvis underholdte Helle mig med SMSer undervejs :)
Og den lange koretid gav mig rigeligt tid til at ove mig paa min SHREK parodi: 'Are we there yet? Are we there yet? Are we there yet?' :)

Kyms bedstemor har vaeret her i aften. Hendes bedstefar faaet en pacemaker sat ind i dag og skulle kunne komme hjem i morgen! :)

Jeg er vild med varmen og solen - undtagen om aftenen naar jeg skal sove.... GOSH! Hvor er det varmt naar man prover at falde i sovn!!!!

Ingen kommentarer: