søndag den 10. februar 2008

Paa vej til Sidney

Endnu engang i lufthavnen.
Denne gang paa vej til Sidney. Vi var hjemme fra 7 aften til 6 morgen og i den tid vaskede vi toj og pakkede. Phew!

Naa, lidt mere om mine dage i Rockhamptons.
Det var 3 travle dage. Vi skulle besoge Kerry, som jeg ikke har set i 31 aar. Hun havde lagt et haardt, men spandende program for os.

Vi ankom d. 8. og startede med frokost og shopping.
Derefter afsted til Dreamtime Cultural Centre, hvor vi oplevede den oprindelige australske befolknings kultur.
Det viste sig, at jeg er et naturtalent naar det kommer til at kaste boomerang :). Vi saa ogsaa hvordan man spiller paa didgeridoo. Super spandende dag.
Men VARM!!!!

D. 9. var vi i Yeppoon, hvor vi nod byen og stranden.
Vi fortsatte til Emu Park, hvor vi saa The Singing Ship, der er en skulptur bygget saa den spiller musik naar vinden blaser i den.
Om eftermiddagen besogte vi Micheal og hans soster, der har udstillingshunde og klarer sig rigtig godt paa Australske udstillinger. De har Chinese Crested og Pomeranier. De havde et kuld bedaarende Chisese Crested hvalpe paa 3 uger :).
De fortalte, at de store og meget vindende udstillingsracer i Oz er Border Collie, Sheltie, Boxer og Whippet.
Det var en rigtig hyggelig dag vi havde hos dem og de boede langt ude paa landet i det smukkeste landskab.

D. 10. var vi paa Rocky Market. Et lokal marked, hvor man kunne kobe alt mellem himmel og jord. Min far kobte en stor Border Collie figur til mig :)
Bagefter korte vi til Olssen's Caves. Olssen var en nordmand, der kom til Oz og fandt klippehulerne. Han kobte landet og bevarede hulerne. Saa et lille skandinavisk islaet :).
Hulerne var WOW. Den ene - Capricorn Cave - var indrettet som kirke og folk bliver javnligt gift i den. Der var saaaaaa smukt!!!! Arkustikken i hulen er lige saa god some i operahuset i Sidney og de spillede musik for os derinde og lavede et lys show sammen med. Det var en stor oplevelse, som ikke helt kan beskrives...

Specielt ikke nu, hvor jeg er nodt til at logge af... Afgang til Sidney.

Pas paa jer selv og mine hunde. Savner jer!

Kryds fingre for min undervisning i Sidney i naste weekend gaar godt.
Vi bloggges ved, naste gang jeg er online.

Ingen kommentarer: