mandag den 25. februar 2008

Dog Dancing i Brisbane, BBQ og Shopping

I gaar eftermiddags skulle jeg undervise et par timer i Dog Dancing for en Brisbane Obedience Club. Handlerne her var betydelig mindre rutinerede end dem i Sidney, men de var mindst lige saa entusuastiske. En enkelt handler Lisa Williams var ret god, men hendes program var noget stift og lydighedspraeget, saa vi fik lost noget op paa baade hund og handler og fik gjort det hele lidt mere freestyle :)
Vi kunne have brugt meget mere tid end vi havde!

Jeg havde kun positive oplevelser med hundene i klubbe, men da Kym kom for at hente mig, blev hun bidt af en schaefer. Ups! Det lader til at vaere en regel, at en i Kyms familie skal blive bidt hver gang de prover at arrangere et hundearrangement for mig :(
Heldigvis gik der ikke hul - hun slap med forskraekkelsen.

En af medlemmerne i Klubben, Val, var en pest! Meget bossy og ville gerne styre det hele. Naar hun stillede sporgsmaal, var det altid paa en maade, saa svaret var givet paa forhaand. Jeg kunne enten svare det hun gerne ville hore eller vaere uhoflig. Jeg har ikke tal paa hvor mange gange jeg snoede mig uden om ved at bruge indledninger som 'Man kunne ogsaa se det fra en anden vinkel...' eller 'Det er ikke helt saadan jeg ser det...'. Argh!!!!

Om aftenen kom hele Kyms familie og hendes venner til en BBQ aften. Lidt for mange mennesker, som jeg ikke kendte, men ok... Jeg folte, at jeg brugte meget tid paa hoflige samtaler og paa at fortaelle hvor fantastisk min ferie har vaeret :)

Vi fik uventet besog i lobet af aftenen. En tam papegoje landede i haven - den var stukket af hjemme fra og den var tydeligvis sulten og savnede menneskeligt selskab. Kyms nabo har fugle, saa han kom med et bur og da den saa buret floj den straks ind for at faa sin mad :).
Kyms faetters kaereste ville gerne have en fugle, saa nu lader de RSPCA efterlyse den og hvis ingen melder sig, beholder hun den.

I dag har vi vaeret i Brisbane. Sidste ojebliks shopping :)
Det var ikke uden forhindringer!!!! Gosh!!!!
Vi korte i naesten 1 time fra station til station, for at finde en parkeringsplads med video overvaagning hvor vi kunne parkerer, mens vi tog toget til centrum. Kym naegtede at parkerer uden for en overvaaget parkeringsplads, selv om alle mulige andres biler saa ud til at have det fint der hvor de var parkeret. Indrommet - jeg synest at det var en lille smule plat!!!!

Efter endt shopping, tog vi en sejltur paa floden... Kym og jeg synes at det var kedeligt - min far og Sandra nod det :).

Vi saa ogsa ANZAC war memorial, hvilket var noget mere interessant :)

Kym har fodselsdag d. 21 marts og jeg har.... en anden dag :D, saa i aften skal vi holde fodselsdag... Yihaaa :)

I morgen kl. 14.30 lokal tid, letter vi fra Brisbane lufthavn med kurs mod Singapore, Amsterdan og Kobenhavn...

Vi blogges og vi ses!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke med fødselsdagen - hvornår det så end præcist er :)

Hav en god rejse hjem til dine hunde.

Hjertelig hilsen Heidi.