onsdag den 8. april 2009

En artig og velopdragen Biscuit????

En artig og velopdragen Biscuit???? Det lyder ikke rigtigt!!!

Biscuit-hunde er støjende små bæster med et ego på størrelse med Runde-tårn. Vældig dygtige hvis det passer dem, men er der en dejlig dame på den anden side af ringbåndet, så er det ikke blege for at stikke ud og hilse på hende inden de kommer tilbage og fortsætter deres optræden. Sådan er Biscuit-hunde! Sjove, charmerende og umulige ikke at elske, men velopdragne... Nah!

Men se så hvad min australske veninde skrev i en mail til mig:
"I was in a shop this morning before work and there was a toy dog and its name was Biscuit. You can tell it to sit, stay etc and it does. It was $100 or more though."

Hmmm tænker jeg så... Min Biscuit kostede væsentligt mere end $100 (ca. 500 dk kr.) og jeg brugte alt hans aftensmad i går aftes på at få ham til at lystre en sit kommando på ca. 3 meteres afstand af mig (danse-hunde har sjældent brug for at sidde - de er som regel ikke så sikre i den kommando... Ok, mine danse-hunde er ihvertfald ikke...). Så $100 og den lystre en sit... Det lyder som en god handel!!! Man får oven i købet også en velfungerende bliv-kommando med!!! Den er jeg med på!!!


Se her.... Den lystre 6 kommandoer!!!!!!

Det gør min også... på en god dag... i medvind... når solen ikke skinner den i øjnene og når den ikke har andre og vigtigere gøremål...

Nårh... og den er glad for børn... Det er min Biscuit også.... så glad, at den kan finde på at stikke ud af ringen for at hilse på dem, hvis de går forbi!

Såh tænker jeg nu... Vent til næste gang I ser Emmy og Biscuit optræde!!! Det kan godt være, at Biscuit ikke længere er en Blue Merle Sheltie... Jeg kan se fordele ved den anden model!!!!

Men så igen...
Det kan godt være, at min Biscuit er en uartig lille fyr nogen gang... men prøv at se hans CV:
Dec 2004: Nyfødt!
2006: Dansk Freestyle Champion - han var den 2. hund i Danmark der opnåede den title og den først af 'anden race' end Border Collie.
2007: Repræsenterede Danmark i den Internationale Freestyle Finale på Crufts og placerede sig som nr. 4 foran nogen af Europas mest berømte HTM hunde.
2007: Danmarks mest vindende FS hund gennem hele året.
2008: Repræsenterede Danmark i den Internationale Freestyle Finale på Crufts og placerede sig som nr. 6.
2008: Opnåede den engelske titel FS N Ex
2008: Best International Team of The Year 2008 i England.
2009: Med på det danske landshold til NM i Freestyle i Sverige.
2009: Vi krydser fingre og poter for at hans allergi nu er så meget under kontrol, at han kan komme tilbage 'stronger than ever' og endnu engang blande sig i toppen af dansk og International Freestyle. For en ting er sikkert... Han bliver ikke skiftet ud med en velopdagen legetøjshund... Hans uartigheder og stædigheder og begejstring for alt og alle er jo netop det der gør ham til Biscuit.

1 kommentar:

Bluedog sagde ...

Ha, ha, ha....ingen tvivl om at livet ville være nemmere med sådan en gul Biscuit-plys ting, men det ville helt sikkert være meget kedeligere!!!
For når man beder en rigtig Biscuit, eller dens afkom, om noget, så er det ligesom med en dejlig æske fyldte chokolader: "You never know what you're gonna get";oD