tirsdag den 7. september 2010

På vej!

Vi er på vej! Det har vi været siden kl. ca. 13.30 i går. Vi skulle egentlig have været kørt ved 13 tiden, men jeg begyndte at få ondt i ryggen i weekenden og måtte lige en tur til kiropraktor mandag morgen. Og heldigvis kunne jeg få en tid, for ryggen har været perfekt siden og uden kiropraktorens indsats, havde jeg ikke magtet sengene på færgen. De er godt nok specielle!

Turen er gået godt. Ankomst til Esbjerg i god tid, hundene kom fint gennem pas kontrollen (selv om de studerede Doggies pas skræmmende grundigt) og derefter gik vi en 30 - 45 min på havnen, så alle var luftet godt og havde strukket benene inden den lange færgetur.
Det har fungeret upåklageligt med luftetider undervejs. Der er ca. 10 svenske hyrder ombord som formentlig skal over til en hyrdekonkurrence, så dækket vrimler med Border Collier, når vi lufter hunde. Bunkevis af BCer, en labrador og lille Biscuit Sheltie. Det har været enormt hyggeligt at mødes med de samme mennesker 3 gang under overfarten og lufte hunde sammen :o). Hundene har også taget det fint, at skulle tisse på dækket og der har været god tid til at tage sig af dem. Alt i alt super positivt at rejse med hund fra Esbjerg til Harwich. Jeg er helt tryg ved at gøre det med hvalpene på vejen hjem.

Helle og jeg har hygget os. Vi spildte cola over fiskefileten til aftensmade (det smagte faktisk forbløffende godt med cola og fisk sammen), Helle viste sig at være bange for ballon-klovne (aldrig har jeg set hende komme væk så hurtigt - jeg nåede ikke engang at drikke resten af min cola - den del, der ikke endte på fisken), jeg blev sø-syg under morgenemaden (der har været det vildes vejr undervejs - men jeg er 10-4 nu og har spist + drukket kaffe) og vi har set uendelig mange halve film, fordi vi starter med at se dem og så skal lufte hunde, falder i søvn osv.

Om ca. 2 timer er vi fremme og så går turen til Linton, hvor vi endelig skal møde vores hvalpe og får at vide hvem Jazz og Hero er :o).

Senere i aften fortsætter vi til Kath og Davids hjem i Morley.

Ingen kommentarer: