søndag den 24. august 2008

Hazys travle dag

Når Hazyland flokken er på tur, er gamle Hazy someregel bare med som hyggetante og anstandsdame, men i dag havde hun lynende travlt ved BCKs Klubmesterskab!

Johanna havde lånt hende til en Rally begydnerprøve og hun gjorde det super godt. Hun bestod og blev nr. 6 i klassen selv om hun måtte lave en øvelse om 2 gange.

Bagefter deltog hun i 'Den gyldne apport' med Bob Tunnicliff (UK) som handler og også der kom hun ret langt...
Den gyldne apport er en konkurrence hvor det gælder om at hente så mange forskellige ting som muligt. Dommeren bestemmer hvad der skal apporteres og hvis hunden ikke vil samle en genstand op eller bære den, ryger den ud. Sidste hund tilbage vinder. I år vandt Lone Sommers Makker.

Hazy har sin egen ide om hvordan tingene skal være. I dag besluttede hun at buret hellere skulle stå den anden vej, så hun vendte det om. Det gjorde det en smule kompliceret at komme ud af buret igen, for hun sad på lågen... Men hun så ud til at være meget tilfreds med sit bur-projekt og dets udfald!

Til Rally sammen med sin opdrætter Johanna...

Og til 'Den gyldne apport' sammen med Bob

Metal apporten gav ingen vanskeligheder

Og heller ikke et stearinlys

Eller et plasticbæger, men da hun fik en pølse tilbudt som belønning slap hun bægeret!

Det der slog Hazy ud af konkurrence var en lækker friskbagt bolle! Hazy åd den hurtigere end den kunne ramme jorden. Hun så ingen grund til at bære den tilbage til Bob, så han kunne spise den fra hende. Enhver er sig selv nærmest! :-D

Det var skønt at se Hazy i aktion i dag og jeg tror at hun nød at bliver støvet af og komme ud i rampelyset for en dag.

Godt gået gamle dame :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

hihi - skønne billeder og sjovt med bollen :)

Du fortæller det altid - så jeg føler at jeg var der, det er hyggeligt!

Ked af jeg ikke var med - men vender stærkt tilbage næste år!

Knus fra Heidi.

PS: Yatzi har vundet sin første medalje - i en for-sjov agility konkurrence :)

Anonym sagde ...

Inden jeg lærte Hazy rigtig at kende var hun faktisk lidt en pest, men det har ændret sig hen ad vejen og jeg bliver faktisk helt blød om hjertet når jeg ser hende nu - tror ikke jeg kender nogen hunde med en større personlighed end hende :-)
Tillykke med hendes debut i rally sammen Johanna.