tirsdag den 21. december 2010

Brrrrrrrrrr og støjende dækner


Brrrrrrrr - det er en kold fornøjelse at komme ud om morgenen i denne tid. I denne uge har jeg har tidlige morgenvagter og er kørt hjemme fra ved 5.30 tiden, så afisningen af bilen er startet allerede kl. 5. Nøj hvor er jeg ikke vild med tidlige morgner!

Som de fleste andre steder havde det også i Sorø sneet rigtig meget i nat og jeg kunne nærmest ikke finde den lille sorte i morges. Der hvor jeg parkerede den i går aftes, stod der bare en ordentlig bunke sne! Heldigvis viste det sig, at der gemte sig en bil inde midt i bunken :o).

På vejen ind mod Sorø kørte jeg gennem 30 cm. sne. Og da jeg mødte sne-ploven kørten den selvfølgelig den modsatte vej, så derefter kunne jeg køre og betragte sporet til den modgående trafik være fint og ryddet, mens jeg selv sad fast i tide og utide og måtte bakke og køre frem igen for at komme videre. Det gjaldt især om ikke at komme til at holde stille for rødt lys ell. lign. for så var det svært at komme igang igen.
Fra Sorø og videre mod Stenlille var vejen heldigvis ryddet og ingen problemer.

Hundene elsker sneen. Især Hero har ikke lyst til at komme ind igen, når først han er kommet ud. Han er til gengæld ikke vild med at få dækken på. Det første dækken han har brugte var Beats. Det har velcro bånd som lukning, så det kunne strammes nok til at passe ham, selv om han stadig ikke er fuldvoksen. Desværre hadede han lyden af velcroen, der blev revet op, når han skulle have det af, så nu kan han ikke lide dækner og han kan ikke lide at jeg røre ved hans dækken når han har det på. Han forbinde det at jeg røre dæknet med at lyden snart kommer. Det må vi lige arbejde lidt på... men gosh, hvor han minde mig om Whisper. Han reagerer fuldstændig lige som ham, når der er noget han ikke kan lide.
Nu bruger han Robbies gamle dækken. Det siger ikke noget, når man åbner det, så forhåbentlig kommer han sig over sit dækken-fobi, når han finder ud af, at det ikke siger grimme lyde og når vi lige får fodret/klikket for at jeg røre ved det/tager det af ham.

1 kommentar:

Sidsel sagde ...

Måske er det farven han ikke kan lide og slet ikke lyden? Har du spurgt ham?