torsdag den 14. maj 2009

Hvilken kaffe ville du byde uventede gæster?

Jeg har ikke noget imod fugle generelt... Hvis de er uden for... Og holder passende afstand... Og ikke flakser for meget med vingerne... Og ikke kommer tæt på mig... Og de iøvrigt holder sig i ro...

Ok, jeg omformulerer... Jeg lider ikke ligefrem af et ornitologisk fobi, men jeg bryder mig ikke om at have fugle tæt på mig og slet ikke hvis de flagre med vingerne!

Men i dag, da jeg sad og nød en kop kaffe, opdagede jeg pludselig, at jeg havde fået besøg!!! En solsort havde besluttet sig for at kigge indenfor i køkket. Jeg tænkte, at den måske kom for at få en kop kaffe med, men da den så ud til at lide af en noget urolig mave og et let tilfælde af diarre, besluttede jeg mig for ikke at tilbyde den noget!!! Den klattede rigeligt uden!!!!

I stedet ringede jeg til Helle, for at indvolvere hende i sagen, men hun havde flere vittigheder end gode råd at byde på, så den stakkels fugl endte med - under megen små-hvinen og nervøs hoppen rundt (fra min side) - at få et håndklæde over sig og bliver skubbet ud af vinduet. Phew!

Og den har åbenbart været her et stykke tid, for jeg bliver ved med at finde fugle-klatter rundt omkring i huset!!!



2 kommentarer:

Helle sagde ...

hi hi det var helt vildt underholdende :-) men håndklædet var da et godt råd - det virkede i hvart fald...

Johanna sagde ...

Du skal bare clicker træne den til at følge et laser lys og derefter guide den ud igennem døren :-)