tirsdag den 16. november 2010

Hero - 16 uger gammel


Så er Hero blevet 16½ uge gammel og træningen skrider godt frem. Han elsker øvelser, hvor han kan få lov til at bevæge sig og han er enormt intens i sin arbejdsstil. Han giver virkelig 100% i hver eneste lille zig zag. Det er enormt sjovt at arbejde med ham. Stillestående øvelser eller øvelser, der kræver lidt mere koncentration irriterer ham - han vil have gang i den. Jeg håber, at hans tålmodighed bliver bedre med alderen. Lige nu nyder og 'dyrker' jeg bare de ting han er rigtig god til. Så længe han er så ung, gælder det om at styrke arbejdsglæden og motivationen, så kan vi øge kravene til koncentration og fokus senere, når han bliver lidt mere moden.

Min største bekymring lige nu er, at der er begyndt at komme lidt for meget lyd på. Jo gladere han er for en øvelse, jo mere knurrer han, når han laver dem. Ups! Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det, fordi han er så ung endnu. Jeg har ikke lyst til at stoppe ham i noget. Jeg tror, at jeg må forsøge kun at klikke for og belønne øvelser uden lyd, men det er svært, for klikket kommer ofte når han er i gang med bevægelsen og lyden først når han er ved at afslutte den, så det ender rigtig tit med, at klik og knur kommer på præcis samme tid. Ups igen!

2 kommentarer:

Hanne sagde ...

Hvor er han bare dygtig..;o))

Sidsel sagde ...

Er du gal han er blevet dygtig.... Han er super hurtig. Han har også fået lange ben :-)
Glæder mig til at se ham igen...