torsdag den 21. januar 2010

Nyt fra Jive


Jubiiiiiii - der kom mail fra Jive i går :o)
Han har det - trods en traumatisk oplevelse med en flok får - godt og han bliver mere og mere tryg for hver dag der går.

Jive kom ind i mit liv, da han var ca. 2½ år gammel. Han havde ikke haft det godt i sit tidligere hjem og han var skadet på mange måder. Da jeg mødte ham, havde han angst-bider tendenser og der skulle meget lidt til, før han følte sig presset hvis der blev stillet krav eller sagt stop til ham. Alt det kunne jeg godt håndterer og jeg var meget glad for Jive, men han kunne ikke lærer at bo i en flok med mange hunde og slet ikke med hanhunde. Han var konstant stresset og det blev ikke bedre. Efter knapt et år, måtte jeg erkende at det ikke kunne komme til at gå og jagten på det perfekte hjem satte ind.

Vi fandt det perfekte hjem. Jive har nu et helt enestående hjem hos Christina og Jens på Fyn og heldivis får jeg lov til stadig at følge lidt med i hans liv. Det er skønt med de små mails, der stadig - 2½ år efter omplaceringen - melder om forandringer i Jives adfærd, fordi han bliver mere tryg og får mere tillid til sine ejere.

Ingen kommentarer: