mandag den 26. december 2011

En anderledes jul

Kuk kuk Cookie
Julen 2011 blev noget anderledes end forventet... Men julen er jo familiens fest og jeg har været mere intenst sammen med familien end jeg ellers ville have været og vi har været sammen uden at det bare handlede om gaver og mad, så selv om jeg kunne have ønsket, at det var gået anderledes, så er det en jul, hvor samværet har været i fokus. 

Whisper
Men det startede helt efter planen... Helle og jeg mødtes juleaftensdag for at træne hunde og køre dem trætte inden juleaften. Vi havde en rigtig god træning og hundene gjorde det så godt.

Hero fik en julegave af søster Jazz og han elskede den! En gummi-lege-ring. Gad vide hvor længe det varer inden han bider den over? Den hund har fantastisk evner til at gnave selv massivt gummilegetøj til atomer!




Efter træningen gik vi en tur med dem og så var det tid til at ønske hianden god jul og tage til hver vores familie jul.

Mums - julemad!
Hundene og jeg kørte afsted mod Næstved. Da vi var nået næsten frem, gik det op for mig, at ARGH!!!! jeg havde glemt mine forældres julegave!!!!!!!! ARGH! Om igen! Tilbage til Sorø, hente pakken og afsted mod Næstved igen! Jeg har senere overvejet om jeg mon bare skulle have ladet gaven være til næste gang jeg så dem... Det er måske lige som med paraplyer... hvis man har den, får man ikke brug for den! 

Min mor nåede at fejre lidt over ½ - 1 times juleaften
Vi kom noget senere end planlagt, så maden var næsten klar og vi havde kun lige fået spist første ret, da min mor pludselig fik vejrtrækningsbesvær, hun talte 'sort', så panisk og meget anspændt ud og ændrede totalt adfærd. Fat i vagtlægen og derefter 112...


Jeg kørte med ambulancen til Næstved sygehus og min far fulgte efter i sin egen bil. Hundene blev efterladt hjemme i mine forældres lejlighed. Godt, at de var trætte efter en god dag!

Vi tilbragte aftenen på forskellige hospitalsafdelinger. En intens juleaften. Da min mor endelig kom op på neurologisk afdeling, hvor hun blev indlagt, kunne min far og jeg køre hjem. Temmelig udmattede!
Det var over midnat, da drengene og jeg kom hjem, så det var direkte i seng.

Hero
Søndag morgen d. 25. gik hundene og jeg en god lang tur og derefter afsted til Næstved Sygehus igen.




Min far var der også og han havde taget min mors julegaver med, så vi kunne fejre noget af den jul, som vi ikke fik fejret juleaften. Hyggeligt og min mor havde det ret godt.


Efter en times tid fik hun et tilbagefald og vores besøg sluttede noget mindre hyggeligt end det var startet. Hun var ked af det og bange.

Min far og jeg kørte hjem til min far og fik frokost og derefter kørte hundene og jeg hjem. Vi tog Bridie med os. Min far går på arbejde og når min mor er indlagt, så bruger han også meget tid på sygehuset, så Bridie har det bedre her.


Sidste melding fra sygehuset er, at der skal laves flere undersøgelser for at kunne sige, hvad der sker med hende...

Jo, joh... en anderledes jul i år...

Bridie - yummy julemad

Ingen kommentarer: