onsdag den 1. september 2010

God jagt kære Robbie


For ca. 10 år siden, da jeg fik et brev fra Whispers opdrætter, hvor hun spurgte om ikke jeg ville have Whispers far til Danmark og træne ham, havde jeg ikke den vildeste forestilling om, hvad det var hun tilbød mig.

Formentlig har jeg ikke helt forstået det før i dag, hvor jeg har holdt hans hoved i mine hænder, mens han sov ind for sidste gang. Jeg har modtaget sympati mails fra sørgende Border Collie ejere fra det meste af verden. Folk som jeg ikke kender, men som har et barnebarn, et oldebarn eller et tip-oldebarn efter ham og der lige som jeg, sørger over hans død.

Robbie var en unik hund - helt enestående. Han var smuk som en drøm både inden i og uden på. Han var blid og ærlig og gav altid sit absolut bedste, når vi arbejdede sammen. Hans power og drive kunne tage vejret fra en.

Det har været et privilegium og en ære at få lov til at dele mit liv med Robbie, men hvor er det bare svært i dag, hvor jeg prøver at forstå, at det er slut. Det var tid til, at han skulle rejse videre. Vi var heldige. Han var rask og glad lige til det sidste. Først få timer før han sov ind, viste han tegn på sygdom. Heldige, fordi jeg ikke kunne ønske mig en bedre død for ham - men pludseligt og uforberedt for mig og derfor så svært at acceptere.

God jagt kære Robbie - du kan slet ikke forestille dig hvor savnet du er.

Jeg har besluttet, at min hvalps kaldenavn skal være 'Hero' efter Robbie.

5 kommentarer:

Berit Bilde sagde ...

Åh hvor er det svært. Hvad skal man dog skrive. Dit indlæg fremkalder tårer.
Nok kendte jeg ikke rigtig Robbie, men han har også gjort indtryk på mig. Jeg husker at jeg lige fik lov at låne ham og lege med et par tricks, da du har i Ribe og holde kursus for mange år siden - og jeg synes at han var dejlig!!
Hvor smukt at kalde din nye hvalp for Hero efter Robbies stambogsnavn.
Stor trøstekrammer til dig Emmy

Helle sagde ...

Jeg har lige set billedserien af Robbie - hørt Robbies musik. I har så mange fantastiske minder sammen, husk på dem.

Gyldenkærne Border Collies sagde ...

Kære Emmy. Det var da trist, at du har mistet Robbie. Men hvor har han haft et super dejligt liv sammen med dig.
Kærlig hilsen
Fra Vibeke og drengene

Sidsel sagde ...

Robbie og du var en stor inspiration for mange mennesker og hunde verden over. Robbie vil aldrig blive glemt!

Hanne sagde ...

Kære Emmy... Det gør mig ondt at hører...Varme tanker fra Kristine og mig.

Knus Hanne