lørdag den 16. maj 2009

Excellent'e Beat og Engle & Dæmoner

Hazyland flokken og jeg stod tidligt op i dag...
Hmmm, lad mig lige starte med i går...

Jeg havde aften-vagt på arbejdet og kom hjem ca. 23.20. Hundene fik mad og blev luftet. Beat var endda ude og spille bold i ca. 15 minutter i håb om, at han ville sove når vi gik i seng. Mmm right!

Min nat:
I seng kl. 24.
Kl. ca. 00.45: Beat's 'Late Night Entertainment' sluttede og han besluttede sig for a sove lidt.
Kl. 5: Beat's 'Early Morning Entertainment' startede.
kl. 5.15: Beat røg ud i haven!
Kl. 5.45: Robbie kan ikke holde sig mere og SKAL ud!!!!
kl. 6.22: Robbie er overbevist om, at han ikke kan overleve et sekund længere ude i haven og SKAL ind!
Kl. 6.30: Alarmen på mobilen minder mig om at Biscuit skal have sin allergi indsprøjtning (Hmmm, en eller anden har sat den til at ringe 1 time for tidligt - skulle have ringet 7.30) - slukker alarm!
Kl. 6.45: Bliver bange for at glemme allergi sprøjte, så stiller alarm igen.
Kl. 7.00: Vækkeuret ringer!

SUK!!!!

Men ud af fjerene, lufte hunde, lave kaffe :o), pakke bil og afsted til Lille Skensved, hvor Hazyland flokken og jeg mødtes med Helle & Co, for sammen at køre videre mod Helsinge til Border Collie Klubbens udstilling.

Helle og jeg havde besluttet at tage tidligere afsted, for at få trænet vores HTM programmer på 'fremmed grund' inden udstillingen. Yiks!!!! Der var godt nok svære forhold!!! Hullet og bulet græs, der duftede rigtig rigtig godt. Super træning for hundene, men godt at det var udstilling og ikke HTM konkurrence vi var kørt til Helsinge efter!!!!

Lille Beat imponerede imidlertid, ved at håndtere både lugtene og de fremmede omgivelser ganske ok. Han fjollede lidt i starten, men kom godt igen.






Helle og jeg havde lange diskussioner om telte... Skulle det op eller ej... Ville det regne eller ej... Som altid fik Helle sin vilje ;o) og teltet kom op!

Hygge i teltet - Whizz og Bridie ligger forrest og de øvrige sidder i deres bure inde bagved.


Bridie er krøbet i læ for regnen.

Jeg havde kun tilmeldt Beat til udstillingen.
Dommer var Felix Cosme fra England og han skrev om Beat: "10 mth old with a good head, pricked ears, good reach of neck, level topline, well angulated, has a good front. would prefer a bit more control on the move and a bit stronger under-jaw".
Han fik Excellent og blev 2. vinder i junior klassen. Jubiiiiii :o). Vi var meget tilfredse. Beat er jo kun lige 10 mdr. gammel.





Robbies barnebarn Ruby (Littlethorn Ruby) blev Bedste tæve og BIM. Kæmpe tillykke til Ingelise og Erik!

Ruby

Klokken var næsten 5, da vi kørte fra Helsinge. Alle hundene var trætte efter en god dag ude.

Robbies ører stritter op bagerst - helt omme bag ved buret.
Whisper og Biscuit i buret til venstre.
Doggie og Cookie i buret til højre.
Beat og Whizz forrest.
Bridie sad foran ved mine ben.
Se, sådan pakker man 8 hunde i en Toyota Avensis!

Bridie og Biscuit sover i bunke - her er de kommet over på forsædet i min bil.

Jeg var hjemme kl. 18.15 og kl. 19 tog jeg afsted igen. Hundene var blevet fodret og det samme var jeg, så ned i byen for igen at møde Helle. Vi skulle i biografen og se 'Engle og Dæmoner'.


Efter 3 meget kiksede film-oplevelser (Mama Mia, Bolt og Marley & Me), var Helle og jeg begyndt at frygte, at vi bare ikke kunne gå i biografen sammen, men den bekymring blev fejet af bordet i aften!!!
WOW!!!! 'Engle og Dæmoner' er en super film, der absolut kan anbefales! Vi var møj trætte efter en hel dag i det fri, men det glemte vi straks filmen gik i gang. De 2½ time den varede fløj afsted!
Tommelfingeren op - SE DEN!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

he he det regnede i går, nu har du indrømmet det ;-)
Stort tillykke med Beat, han er blevet en pæn langbenet fyr!