søndag den 8. februar 2009

Border Collie Dag i Sorø Hallen

I går startede meget tidligt!!! Kl. 5.00 med en gåtur med hundene og så i bad, pakke og gøre klar, så jeg kunne være i Sorø Hallen kl. 7 og gøre klar til dagens store BCK arrangement med udstilling, lydighed, rally og HTM.

Som medlem af BCKs udstillingsudvalg var mit første program-punkt at undervise i soignering - start kl. 8. Stakkels Robbie måtte være demo-hund og lade sig soignere, så deltagerne kunne se hvor man bør klippe. Han så nu ud til at hygge sig meget godt ;o).

Derefter en times ringtræning med Johanna. Beat gik med i første halvdel og derefter var det tid for, at jeg skulle gøre klar til at bedømmelserne kunne starte.

Dommer Tuula Tammelin havde indvilget i at starte med at forklare hvad hun kigger på når hun dømmer og hvorfor racen ser ud som den gør. Super interessant.

Og så gik bedømmelserne i gang.

Først en Baby og derefter Hvalpe klassen, hanner. Beats klasse.
Beat var meget meget artig. Det er altid en overraskelse når det sker. Men han viste sig fra sin mest selv-kontrollerede side... Ingen biden i linen (eller i min rumpe for den sags skyld), ingen hoppen og fuld opmærksomhed på mig. Han stod oven i købet stille engang i mellem...







Tuula Tammelin skrev:
" 6 mdr, meget tillidsful, prima kontakt, nydeligt hoved og udtryk, velbygget helt igennem, lige tilpas benstammer, bevæger sig ubesværet og ivrigt, lavt ansat hale".

Han vandt klassen og gik videre til at konkurrere mod tæve hvalpen og han blev Udstillingens Bedste Hvalp.

Nårh lille Beat :o)



I Åben Klasse tæver handlede jeg Robbies datter Tasja (Stensedals Tasja). Dommeren kunne vældig godt lide hende, men vurderede at hun var for tyk :o(. Hun blev 4. vinder i klassen, men det er nu ikke så skidt, for det var en stærk klasse.




Jeg mødte også Robbies søn Zico. Han er efter Lionheart Bliss og opdrættet af Lis Hedegården. Hans stambogsnavn er Smedegården's Let It Snow.

Og lidt mere familie...

Robbies søn Zanto er far til de næste to unge tæver - de er altså Robbies børnebørn. De fik begge bedømmelsen 'Good' i går.


Kiwi

Joythi

Og Spunk er også et barnebarn. Hans far er også en af Robbies sønner 'Strauss'.

Spunk


De afsluttende konkurrencer i går var super spændende! Robbies engelske barnebarn Doggie (Littlethorn Avensis) viste sig fra sin bedste side og vandt ubesværet sin vej op gennem klasserne. Hun endte med at vinde BIR. WOW! Kæmpe tillykke til hendes ejer Helle Larssen og opdrætter Bob Tunnicliff. Læs mere her!

Doggie
Mens jeg havde travlt i udstillingsringen, var Johanna travlt optaget i Rally ringen. Hun var bla. til prøve med Hazy og bestod Viderekommende klassen for 2. gang. De fik 96 points og blev 3. vindere i klassen. Og det på trods af et styrt over springet. Stakkels Hazy kiggede så intenst op på Johanna, at hun slet ikke så at der var et spring foran hende. Han faldt lige på næsen, men Hazy er en sej tøs. Hun rejste sig, klæbede sig igen op ad Johannas ben og fortsatte som om intet var hændt. Ingen tøven, ingen usikkerhed. Hun rystede sig ikke engang!



Tusind tak til Johanna for indsatsen med Hazys rally. Det er dejligt at se Hazy lave noget igen og det er tydeligt, at hun nyder at komme i ringen med sin opdrætter :o).

Fra kl. 16 var der HTM konkurrencer. Jeg stillede ikke op, men jeg var dommer hele aftenen. Resultaterne fra konkurrencen kan ses her!

1 kommentar:

Helle sagde ...

Jeg gik glip af Hazys Rally prøve :-(
Tillykke med Beat og tak for en hyggelig dag og aften ved dommerbordet.