Viser opslag med etiketten Bridie. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Bridie. Vis alle opslag

lørdag den 19. november 2011

Næstved

Drengene og jeg har været i Næstved i dag for a besøge mine forældre.


Bridie trængte til at blive soigneret, så det stod først på dagsordenen. Mens jeg stod ude i haven og ordnede hende, legede Hero og Biscuit med naboens hund, som jeg formoder hed Rollo, for det var det naboen blev ved med at kalde. Han reagerede imidlertid ikke på det og han hyggede sig lidt for godt sammen med mine drenge og til sidst opgav de og vi blev enige om, at jeg lige skulle sende ham i den rigtige retning, når jeg gik ind.






Min far havde kaffe klar til mig, da vi kom ind igen og derefter gik min mor og jeg en tur inden frokost. Det er udfordrende at skubbe en kørestol og styre 4 hunde på en gang, men det gik faktisk forbløffende godt.


En hyggelig formiddag sammen med mine forældre og da vi kom hjem stod den på mere grooming. Alle drengene blev klippet og ordnet, så de er klar til næste weekend, hvor Hero skal på udstilling og de andre skal med til NM i Norge. Hero og Biscuit måtte også lige i bad, så de dufter af roser nu. Hvis jeg kender Hero ret, så holder det ikke længe. Han lugter som regel mere af l*** end af lagkage ;-)

tirsdag den 2. august 2011

Nårh stakkels Bridie

Stakkels Bridie har haft dårlig mave i nogen dage nu. Hun virker egentlig glad og frisk nok. Hun vil gerne spise og hun er ret aktiv (i forhold til, at hun er en gammel dame), men hun bliver bare ved med at have tynd afføring også selv om hun har fået A38 og skånekost i et par dage nu.


I morges ringede jeg til dyrlægen og til eftermiddag kørte vi ned, så stakkels Bridies mave kunne få lidt hjælp i form af penicillin og Pro-Kolin.

God bedring lille Bridie!

søndag den 31. juli 2011

Heros nye seng

Hero har fået en ny hundekurv, men lige pt. er den optaget af en anden... Bridie er meget begejstret for den og det ser ikke umiddelbart ud til, at hun har tænkt sig at flytte sig fra den. Hun har ligget der de sidste par timer og selv når Hero har været henne og skubbe lidt til hende, har hun stædigt kigget væk og set ud som om, at hun ikke har opdaget ham.








Hero sover normalt i en stor hvalpegård og det er inde i den hans seng står... Gad vide hvad Bridie gør, når det om lidt bliver hans sengetid og jeg begynder at lukke ham ind?!

søndag den 12. juni 2011

Store Soigneringsdag!

Gennem de sidste dage, har jeg bemærket, at det ofte har set ud som snevejr, når Biscuit har været forbi... Store hvide fluff bolde i et spor, der hvor han har gået. Whisper har også set lidt møl-ædt ud og når Beat har været med på arbejde, har der ligget sorte totter alle vegne på kontor-gulvet. Og så i dag da jeg trænede med Hero... Hver gang jeg havde rørt ham, havde jeg store sorte pels-totter i hånden!
Mmmm Hazyland flokken er gået i fæld - det er tid til, at de skal have vinter-tøjet af...

Biscuit

Beat

Hero

Bridie

Whisper

Hold da op, hvor sidder der meget pels på 3 Border Collier og 2 Sheltier! Og en god portion af det, ligger nu på min græsplæne!



Og mens jeg soignerede hunde, havde Hero travlt med at holde styr på marsvinene, der var ude i deres løbegård. 

Hero holder øje med marsvinene.
Hero og Bridie sikre at alt er ok inde hos marsvinene.

lørdag den 26. marts 2011

Besøg i Næstved

Hero, Beat og jeg kørte til Næstved i dag for at besøge mine forældre. Med alle de rejser og andre aktiviteter der har været på det sidste, var det ved at være længe siden, at vi havde været der.

Mine forældre havde fået lavet en taske med et billede af Hero på til mig.
Billedet havde han fået Helle til at levere... Sikke en overraskelse :-)

Hero hilste høfligt på Bridie, da han kom ind.

Beat elsker at rulle når han kommer ind et sted, hvor der er tæpper.

Min mor og jeg så en gammel video fra en ferie, som vi var på i Prag i 1999!
Min far og Beat hjalp hinanden med at få videon til at virke.

Beat og min mor hygger - jeg tror måske, at Beat fandt det hyggeligere end min mor gjorde.

Min mor og jeg gik en lille tur med hundene.
Biscuit og Whisper havde ventet i bilen, mens Hero og Beat var med på besøg, så de skulle jo også lige lidt ud.

Den her lille fyr var ikke imponeret over 5 hunde!

søndag den 26. december 2010

Jul

Jubiiii - glædelig jul alle sammen :o)

Juleaften tilbragte jeg på Skovglimt i år - det var min tur til at være på arbejde. Selvfølgelig kan jeg godt lide at være sammen med min familie juleaften, men jeg synes også, at det er spændende og dejligt at være på arbejde. Det er da herligt at få lov til at holde jul sammen med nogen mennesker, som man ellers aldrig ville overveje at holde jul sammen med dem. Juleaften bliver et mix af alle de små traditioner, som personale og beboere mener hører til en rigtig jul og der er en helt særlig stemning.
Jul med familien har sin charme og glæde, men det kan også være fantastisk at gøre det på en helt anden måde. Jeg havde ihvertfald en rigtig god juleaften.

Første juledag stod den så på familie jul... Hundene og jeg startede dagen med en lang gåtur i dyyyyyyyyyyb sne - puh hvor var det hård, men hundene så ikke ud til at have noget problem med det :o).

Hazyland flokken i sne til maven

Beat

Hero

Efter gåturen tog alle 4-benede sig en lur mens jeg gjorde klar til turen til Næstved.

Hero - ZZZzzzzzzzzzz

- Men freden var ikke længe med Hero i huset: 'Sover du Whisper? Gør du? Gør du? Sover du?....'

Beat

Derefter kørte vi til Næstved, hvor mine forældre bor. Vi udvekslede julegaver, hyggede os og min far havde lavet en lækker julemiddag.

Der lå stadig rigtig meget sne på vejene.

Bridie og Biscuit foran mine forældres juletræ.

Hundene fik også juleguf - både min far og jeg havde sørget for lækkerier til dem.

Hero elsker appelsiner! Han kan genkende lyden af en appelsin der bliver pillet (og det giver altså ikke meget lyd!) på lang afstand og lige meget hvad han er i gang med, så skal han nok komme! I går fandt han en pose med appelsiner på køkkengulvet og så besluttede han, at det var høflig selvbetjening...

- Det er svært at få skrallen af...

- Og så forbarmede jeg mig over ham og hjalp ham med at pille den...

- Mmmmmmm...

Og da appelsinen var spist, var det tid til andre narrestreger.

Jeg sværger - julehjertet sprang op i min mund helt af sig selv... jeg stjal det ikke...!

Bridie kunne ikke lade sig rive med at de andres fjollerier. Hun sov sig gennem dagen på min mors skød.

Efter maden og en ekstra kop kaffe kørte hundene og jeg igen ad de snefyldte veje hjemad. Tak for en dejlig jul til både Skovglimt og min familie.
Dette smukke 3D billede i glas af mine hunde fik jeg i julegave af mine forældre. Neden under det står der en lille spejl lampe, så lyset brydes op gennem glasset og billedet. Det er super flot.

lørdag den 8. maj 2010

Beats første cykeltur og Bridie er rejst hjem

Sneen er væk, foråret er på vej (selv om man ikke lige kan mærke det i dag) og hundene skal i form igen efter en lang vinter...

Så cyklen er kommet frem og Beat har nu nået en alder, hvor hans knogler og led er stærke nok til længere traveture, så i dag var den store dag, hvor han skulle lære at løbe ved siden af cyklen. Det gik rigtig fint. Han var lidt usikker i begyndelsen og forsøgte at springe op ad mig, men han forstod hurtigt, at det blot drejer sig om at trave derud af og da Beat elsker at løbe, var det glimrende med ham. Han var vild med det!



Da alle hundene havde været ude på en god travetur enkeltvis eller i par, gik turen til Næstved for at besøge min mor, der lige er kommet hjem fra sygehuset.

Biscuit i bilen på vej til Næstved

Min mor mente, at hun har det godt nok til at få Bridie hjem, så da vi andre satte kurs mod Sorø, blev Bridie i Næstved. Det var lidt trist at sige farvel til hende, hun har været hos i næsten 2 måneder og der er meget stille her hjemme uden hende. Der manglede også en hund da jeg skulle gøre madskålene klar med aftensmad...
-Men det er jo dejligt, at min mor har overskud nok til at have hende hjemme :o).

Farvel lille Bridie

Min mor og Bridie