tirsdag den 28. juni 2011

Ikke en god dag for Beat



Beat er blevet kastreret i dag - stakkels lille fyr.

Hovedet bliver tungere og tungere...
Lige ved at falde i søvn....

Jeg kørte ham ned til dyrlægen kl. 9.30. Han blev bedøvet og jeg sad hos ham indtil han sov. Derefter gik jeg en tur med de andre hunde, men var tilbage på klinikken da operationen var ovre, så jeg kunne sidde hos Beat mens han vågnede. Kl. 11 var vi hjemme igen.

Mens dyrlægen opererede Beat, fik de andre hunde en gåtur i det gode vejr.
Hero plejer altid at løbe sammen med Beat, når vi går tur, så han vidste ikke helt hvad han skulle gøre af sig selv, men heldigvis ville Biscuit gerne lege. Jeg tror dog ikke, at Hero var helt tilfreds med tempoet, for han skulle jage Biscuit og når Biscuit spurtede rundt på sine sheltie ben, måtte Hero lunde-gallopere efter ham. Hvis Hero for alvor satte fart på,ville han have indhentet Biscuit alt for hurtigt og så var legen ødelagt.

Bridie lagde sig og nød solen mens de andre legede.

Da jeg kom tilbage på klinikken var Beat stadig så langt væk, at han ifølge dyrlægen ikke vidste, at jeg var der.

Men han kom hurtigt lidt mere til hægterne og så ville han gerne kravle op til mig.

Vågner op med hovedet på mit skød.

Problemet med Beat er, at han ikke kan finde ud af at slappe af. Han er så styret af sine instinkter og de ting, som han 'er nødt til', at gøre, at det er rigtig svært at få ham til bare at ligge og sove rusen ud.

Da vi kom hjem fra dyrlægen, kunne han dårligt holde balancen på bagparten, men alligevel var han helt nede i hyrde-stilling parat til en spurter, hvis Hero og Biscuit nu skulle komme ud.

Han er stadig halvt bedøvet, men prøver at komme op i vindueskarmen for at kigge ud og hvis jeg røre mig en  millimeter, så spurter han ud mod døren, i håb om at vi skal ud og lave noget. Det skal vi altså ikke i dag!

Hjemme i den hvalpegård, som jeg troede, at han kunne være i i dag, men det gider han ikke og han piver hele tiden derinde, så nu er han i køkkenet, men det gider han heller ikke rigtigt... :-(
Det skal nok blive spændende, at prøve at holde ham i ro de næste par dage!

Ingen kommentarer: