tirsdag den 13. april 2010

Beats familie

Jeg forsøger altid at holde god kontakt til mine hundes opdrættere. Både fordi jeg formoder, at de er interesserede i, hvordan det går med deres 'afkom', men også fordi det er spændende, at følge med i hvordan det går med forældre, tanter, onkler, søskende og andre slægtninge. Det er sjovt at se ligheder og forskelle på hundene i slægten.

I sidste uge kom der en mail fra Beat opdrætter, der selv beholdte en hanhund fra kuldet - Glynn. Glynn er lige begyndt sin Working Trial konkurrence karriere og han gør det super. Han har været til 3 konkurrencer og har opnået 2 x 1. vinder og 1 x 3. vinder! Han kan nu sætte titlen CDex bag sit navn. Det kan bror-mand Mac også. Han har nemlig også været til sine første Working Trials og har også opnået titlen CDex.

Sheringem Glynn CDex

Sheringem Mac CDex

Jeg fik også en mail fra Sue, der ejer Beats moster (mors søster) Glenalpine Katie. Beat har en sær vane med at rulle sig i sit legetøj og jeg havde spurgt hans families ejere om der er andre, der har samme vane. Sue svarede: "Katie rolls on her toys and bones quite a lot and also on any spiders etc that she tries to get to play with her and is then very sad when they are flat and no longer moving!!!"

Beat ruller sig også i insekter!!! Men han viser nu ingen form for bekymring når de bliver flade - det lader ikke til at påvirke ham synderligt. Men han er jo også en dreng ;o).

Beat der ruller sig i bolden

Moster Katie, der åbenbart har samme vane.

Ingen kommentarer: