fredag den 5. juni 2009

Gensyns glæde

Da jeg stadig arbejdede i kennel klubben, var frokost-pausen helt klart et af dagens højdepunkter! Ikke så meget pga. frokosten, men fordi Beat kunne komme ned og lege med sin bedste ven Pacey.

Beat og Pacey er næsten lige gamle og de har leget sammen så godt som hver dag gennem deres opvækst. De er lige voldsomme når de leger og de elsker hinanden. En af mine store bekymringer, da jeg forlod DKK var, at Beat og Pacey ikke ville få lov til at være sammen. Den tanke var næsten ikke til at bære.

Så i dag - ca. en måned efter at jeg forlod DKK - mødtes Paceys ejer Vibeke og jeg og gik en god lang tur sammen med de to drenge.

Pacey var blevet kæmpe-stor!!! Beat vejer 17 kilo nu. Pacey vejer næsten 40!


Der var gensyns glæde! De genkendte hinanden allerede da de så hinanden i bilerne og Beat havde ikke engang tid til at sige hej til Vibeke.

Tingene havde ikke ændret sig... Beat gik foran med alle de gale streger og Pacey fulgte begejstret med ned i vandhullerne eller ind på marken.




Pacey mente dog at visse skrænter var for stejle at gå ned ad.

Og det er forklaringen på at Beat var meget mere beskidt end ham, da vi kom tilbage...


Til sidst endte vi på en sportsplads, hvor Beat og Pacey legede præcis som 'i gamle dage'.



Det var dejligt at se Vibeke igen og det var herligt at se de to teenage-fyre tumle sammen. De er bare så glade for hinanden.

1 kommentar:

Heidi Frederiksen sagde ...

Det er fantastisk med hunde og deres barndomsvenner :)´