lørdag den 15. november 2008

Hvalpetræning på Slagelse Station

Beat har været til hvalpetræning i dag. Holdet mødtes på Slagelse Station - de skulle ud og se den store verden.




Dagens første udfordring var en fæl trappe, hvor man kunne se ned alle vegne, både mellem trinnene, gennem hullerne i trinnene og ud gennem gelænderet.
Rigtig mange af hundene var bange for at gå op, men heldigvis var Beat fuldstændig ligeglad. Han futtede lystigt både op og ned.





Og så videre gennem tunellen til næste udfordring...


Pælen.
Hvalpene skulle lære selv at vikle sig ud af en pæl. Første gang jeg provokerede Beat til at gå den forkerte vej rundt, skulle han lige tænke sig om, men så viklende han sig tilbage og fik ros. Anden gang vendte han straks om, da han opdagede at han var på den forkerte side i forhold til mig. Tredje gang undveg han at komme på den forkerte side og så bebrejdende på mig - 'Hey' tror jeg han tænkte 'nu har du lokket mig på afveje 2 gange - tænk dig lige lidt om mor!' :-D



En rar bus chauffør inviterede alle hvalpene til at gå en tur gennem hendes bus. Beat var cool og tullede glad og nysgerrigt igennem.



Og så skulle vi køre i elevator. Ingen tegn på klaustrofobi og heller ingen bekymring over at 'jorden bevægede sig'.



Op på peronen og vente på et tog. Beat brugte ventetiden på at lege med sin bedste klasse-kammerat Falkor. De to er vilde med hinanden.


Jamen Bedstemor, hvorfor har du så store ører???
Det er så jeg bedre kan høre dig!
:-D

Endelig kom toget - ihhhh hvor var det spændende med sådan en stor grå bil...


Dagen sluttede inde i ventesalen med en flok hvalpe mættede af oplevelser og indtryk.


Og her til sidst vil jeg lige vise jer Beats elefant...
Øhhh men vi er vist kommet til at indlære den den modsatte vej af alle andre elefanter.
Men Johanna kom med forklaringen! Det er fordi at Beat er englænder og englænderne skal altid gøre alting modsat... Det er ligesom at køre i venstre side af vejen :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hvor er han dygtig!! Og nu er HTM jo lidt mere avanceret end alm. lydighed - så selvfølgelig skal han kunne elefanten begge veje - nu er han bare klar til at svirpe perfekt ind i en "fod" eller kalder du det heal?? Højre sides healwork...
Så er spørgsmålet bare hvad du skal kalde den "rigtige" elefant - olifant??